
Autoturisme Lamborghini Murciélago
Autoturisme de vânzare - Găsește mașina potrivită pentru tine

Lamborghini Murciélago, lansat în 2001, a preluat misiunea de a continua linia prestigioasă a supercarurilor V12, inaugurat de modele precum Miura, Countach și Diablo. Numele ”Murciélago” provine din spaniolă și înseamnă ”liliac”, fiind inspirat de un faimos taur de luptă care a rezistat la numeroase lovituri în arena. Acest model marchează totodată începutul colaborării strânse cu Grupul Volkswagen și introducerea unor tehnologii moderne, menite să rafineze comportamentul și fiabilitatea mașinii.
Murciélago: model Lamborghini cu portiere verticale și aerodinamică activă
Din punct de vedere estetic, Murciélago a fost primul model Lamborghini proiectat sub coordonarea Lamborghini Centro Stile, condus ulterior de Luc Donckerwolke. Liniile sunt fluide, dar păstrează acele unghiuri ascuțite și prize de aer ample, specifice mărcii.
Portierele se deschid vertical, perpetuând semnătura iconică Lamborghini. Spoilerul spate este activ și se ridică la viteze mari pentru a asigura o apăsare aerodinamică optimă, iar admisiile de aer laterale, cunoscute sub numele de ”scissor doors”, își pot modifica unghiul pentru a îmbunătăți răcirea motorului.
Lamborghini Murciélago: accelerație, tracțiune și control total
Inima lui Lamborghini Murciélago este un motor V12 de 6,2 litri la lansare, apoi mărit la 6,5 litri în versiunile ulterioare. Puterea variază între 580 CP și peste 670 CP (în ediția SV), permițând accelerații de la 0 la 100 km/h în mai puțin de 3,5 secunde și viteze maxime de până la 340 km/h.
Sistemul de tracțiune integrală, completat de o transmisie manuală cu șase trepte sau e-gear (robotizată), conferă mașinii un nivel de stabilitate și aderență rar întâlnit la supercarurile cu motor de mare cilindree. Suspensia reglabilă și frânele puternice ajută la menținerea controlului în cele mai exigente condiții de rulare.
Cockpitul este suficient de spațios pentru un supercar, scaunele și bordul fiind tapițate cu piele și Alcantara. Sistemele de infotainment, deși minimale în comparație cu standardele moderne, includ un ecran central pentru navigație și setări.
Planșa de bord dispune de o serie de instrumente analogice, reflectând combinația între tradiția mărcii și tehnologia actualizată. Poziția de condus foarte joasă rămâne o constantă, punând șoferul aproape de axul mașinii și oferind o senzație accentuată de control.